Een goede voorbereiding is het.. juist: het halve werk. air jordan 11 Je kent het vast wel. Je komt moe uit werk en dan moet je nog bedenken wat voor maaltijd je op tafel gaat zetten, hoe je door de file van de supermarkt komt en dan als kers op de taart mag je de chef uithangen in de keuken. Persoonlijk word ik niet heel erg gelukkig van die gedachte. Gelukkig kan het ook anders mbv mealprepping! Mealprepping? Ja mealprepping: het voorbereiden van je maaltijden voor de volgende dag/ meerdere dagen of zelf de gehele week. asics gel kinsei 6 Door je maaltijden voor te bereiden bespaar je jezelf een hoop hersenspinsels, supermarktbezoekjes en kookavonden. Door op 1 vaste dag in de week, bijvoorbeeld een weekenddag, te plannen wat je aankomende dagen wilt gaan eten weet je precies wat je eet waardoor je controle hebt over je voeding.

Stap 1:

Noteer hoe jouw dagelijkse ochtenden, middagen en avonden eruit zien. Bedenk waar, wanneer je wat gaat eten en wat je daarvoor nodig hebt. asics gel kayano (Stille hint: “dat wat je niet in huis haalt, eet je ook niet op”). Daarnaast is het handig om je maaltijden te gaan plannen, 7 dagen voorruit! Dit kan je doen met onze handige maaltijdplanner.

Stap 2:

Noteer in agenda voor aankomende maand wanneer je de boodschappen gaat doen. nike air max 97 En zorg dat je een boodschappenlijst maakt. Weekboodschappen zorgen er niet alleen voor dat je tijd overhoudt, maar ook dat je minder uitgeeft in de supermarkt.

Stap 3:

Noteer in je agenda wanneer je je eten gaat klaarmaken voor de aankomende dagen. En gooo for it! Houdt het zo simpel mogelijk, dus ga niet opeens culinaire hoogstandjes maken (mag natuurlijk wel ;)) Tip: Kook 1 maaltijd voor meerdere personen zodat je al wat gerechten klaar hebt liggen. Vries desnoods wat maaltijden in mocht je niet elke avond thuis eten. Of kook bijvoorbeeld alvast meerdere eitjes voor je dagelijkse ontbijt en leg je fruit klaar.