Wintersport tips zodat je niet aankomt

6 tips voor je wintersport vakantie

Het wintersport seizoen is in volle gang en daarom delen wij 6 tips met je zodat zonder zorgen kunt genieten van een heerlijke week wintersport!

 

Tip 1: Neem producten van thuis mee

Neem zo veel mogelijk producten van thuis mee die je gewend bent om te gebruiken en dus passen binnen je kcal budget. Als je de basis van je eetmomenten slank weet te houden kun je zonder zorgen genieten van een extrahapje en drankje op de piste. Zie de boodschappenlijst verderop.

 

Tip 2: Kook zoveel mogelijk zelf in je eigen appartement of huisje

Door zelf te koken heb je controle over de samenstelling van je warme maaltijd. Dit scheelt je zo honderden calorieën. Kook ook lekker op je wintersport vakantie slanke recepten.

 

Tip 3: Neem tussendoortjes mee voor op de piste

We raden je ook tijdens je wintersport vakantie aan om niet langer dan 3-4 uur niks te eten. Je lokt anders een hongerklop later op de dag uit waardoor je in een korte tijd heel veel calorieën binnen krijgt. Neem dus je tussendoortjes mee voor op de piste. Je kunt ze in je winterjas stoppen of in een rugzakje.

 

Tip 4: Drink genoeg

Ondanks dat de temperaturen een stuk lager liggen, verlies je nog steeds veel vocht omdat de je hele dag actief bezig bent. Hoe actiever je bent, hoe meer vocht je zult verliezen. Dus goed je vocht blijven aanvullen met kcal arme dranken zoals water, thee of zwarte koffie.

 

Tip 5: Geniet van alcohol, maar met mate

Ga voor de kleinste glazen alcohol zodat binnen je kcal budget kunt blijven. Spreek daarnaast met jezelf af hoeveel alcoholische drankjes je drinkt per dag en betrek je omgeving daarbij.

 

Tip 6: Streef naar gewichtsbehoud tijdens je wintersport

Afvallen tijdens wintersport is geen realistisch doel, streef er daarom naar om stabiel te blijven in je gewicht en niet aan te komen. Dit doe je door bij je kcal budget 500 kcal op te tellen.

Het wintersport seizoen is in volle gang en daarom delen wij 6 tips met je zodat zonder zorgen kunt genieten van een heerlijke week wintersport!

 

Tip 1: Neem producten van thuis mee

Neem zo veel mogelijk producten van thuis mee die je gewend bent om te gebruiken en dus passen binnen je kcal budget. Als je de basis van je eetmomenten slank weet te houden kun je zonder zorgen genieten van een extrahapje en drankje op de piste. Zie de boodschappenlijst verderop.

 

Tip 2: Kook zoveel mogelijk zelf in je eigen appartement of huisje

Door zelf te koken heb je controle over de samenstelling van je warme maaltijd. Dit scheelt je zo honderden calorieën. Kook ook lekker op je wintersport vakantie slanke recepten.

 

Tip 3: Neem tussendoortjes mee voor op de piste

We raden je ook tijdens je wintersport vakantie aan om niet langer dan 3-4 uur niks te eten. Je lokt anders een hongerklop later op de dag uit waardoor je in een korte tijd heel veel calorieën binnen krijgt. Neem dus je tussendoortjes mee voor op de piste. Je kunt ze in je winterjas stoppen of in een rugzakje.

 

Tip 4: Drink genoeg

Ondanks dat de temperaturen een stuk lager liggen, verlies je nog steeds veel vocht omdat de je hele dag actief bezig bent. Hoe actiever je bent, hoe meer vocht je zult verliezen. Dus goed je vocht blijven aanvullen met kcal arme dranken zoals water, thee of zwarte koffie.

 

Tip 5: Geniet van alcohol, maar met mate

Ga voor de kleinste glazen alcohol zodat binnen je kcal budget kunt blijven. Spreek daarnaast met jezelf af hoeveel alcoholische drankjes je drinkt per dag en betrek je omgeving daarbij.

 

Tip 6: Streef naar gewichtsbehoud tijdens je wintersport

Afvallen tijdens wintersport is geen realistisch doel, streef er daarom naar om stabiel te blijven in je gewicht en niet aan te komen. Dit doe je door bij je kcal budget 500 kcal op te tellen.

Wil je de eerste stap zetten naar een fitter en energieker leven?